alweer 1,5 maanden weg - Reisverslag uit Mimizan, Frankrijk van tey bontemps - WaarBenJij.nu alweer 1,5 maanden weg - Reisverslag uit Mimizan, Frankrijk van tey bontemps - WaarBenJij.nu

alweer 1,5 maanden weg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg tey

21 Juni 2009 | Frankrijk, Mimizan

Alweer 1,5 maanden in Mimizan.
Nou in die tijd is er eigenlijk weinig gebeurt.
Na de eerste week hier ging de school en mijn collegaatjes naar huis, en bleef ik alleen met Tristan (surfleraar die iets langer in frankrijk wou surfen)over opt camp. En voor de rest waren er eigenlijk nog 2 mensen hier op de camping, namelijk Fred de congierge en Klaas campingbaas, en int dorp, tja daar waren net zo veel mensen eigenlijk, dus dat heeft 2 weken geduurt ongeveer.
In die 2 weken heb ik mijn boardje doormidden gekregen doordat er een tehoge golf op brak.
Verder heb ik 84 grtondzeilen in tenten gemaakt, een bar gebouwd... een bar afgebroken.... en een bar gebouwd, nou waarom , omdat hier een grote storm is geweest en 50%vant bos tussen bordeaux en biarritz ligt om, en dood hout brand heel goed, dus mijn bar was niet brandveilig vond de brandweer dus mocht ik pnieuw beginnen met bouwen, dat waren mijn 2 weken werken alleen.
De week erna kwamen een paar collegaatjes meehelpen dus was wel gezellig om wat mensen om me heen te hebben, daarna mijn eerste echte gasten, maar was rustig omdat er niks open was int dorp, daarna weer een school, en nu weer gasten. Maar nu is het dorp tot leven gekomen en zijn de kroegen weer open dus kunnen we eindelijk op stap.
Oneil en Wavetours zijn ook gearriveerd met ongeveer dezelfde crew als vorig jaar dus veel bekentjes om me heen.
Maar wat heb ik gedaan tot nu toe als eigen baas? veel gesurf, veel auto gereden in de bedrijfsbus om moliets en mimizan te bevoorraden van elektra, boards, wetsuits, fietsen enz.
Moliets is af, Mimizan bijna, dus nu alleen Labenne nog, daar komen over 2 weken de eerste gasten dus daar ga ik morgenn eens poolshoogte nemen hoeveel werk ik daar heb.
Dus ik heb het druk met feesten klussen op de verschillende camps, autorijden van het depot naar de camps, bruin worden, surfen en gezellig doen met iedereen
Nou dat wast weer zo'n beetje, oja ook nog ff een mooi kiekje van tey int leven zoals het hoort

  • 22 Juni 2009 - 12:51

    Mark:

    Als je je verveelt kan je anders nog altijd een nieuwe bar bouwen....

  • 24 Juni 2009 - 08:47

    Mamatey:

    Hoi lieve Tey.
    Wat een plaatje, je bent heel herkenbaar (echt waar hoor).
    Mark, leuke reactie, zou ik niet opgekomen zijn. Ik zou vragen: maak je de nieuwe bar ook van hout?
    Hebben jullie ook gezien dat Tey bewust geen komma heeft gezet tussen "feesten klussen" 3de zin van onder? Dus goed lezen!!!!!
    Lieve Tey, werk ze, surf ze, bruin ze en kiek oet.

  • 24 Juni 2009 - 19:01

    Tine En Guus:

    Hoi Tey,

    Als ik een bar wil bouwen en de andere dingen die jij doet moet ik verlof pakken terwijl het jouw werk is. Je boft maar.
    Jij zult je moeder wel missen verwacht ik echter op deze afstand blijft ze toch voor jou zorgen. Ze spoort ons zelfs aan om met jou te contacten

    groetjes en veel omzet in de "brandveilige" bar.

    groetjes
    Tine&Guus

  • 26 Juni 2009 - 18:53

    Klazina En Jan:

    Hoi Teijke, wij zijn op dit moment in Frankrijk omgeving Perpignan en vieren daar vakantie. Het is hier heerlijk warm, wel veel wind en regelmatig onweersbuien maar we genieten hier!
    groet, Jan en Klazina

  • 28 Juni 2009 - 09:21

    Hans En Karin:

    Hey die Tey,
    Leuk om je bericht te lezen.
    Jij vermaakt je daar wel zo te lezen. Gelukkig is er nu wat meer "leven in de brouwerij" en zijn de kroegen ook open!!!!!
    Wat een belevenis met die surfplank, je hebt wel geluk gehad. Volgens mij stel je het daar nog wel een tijdje....veel plezier en geniet ervan.
    Veel groetjes uit het brabantse van Hans en Karin

  • 05 Juli 2009 - 15:29

    Loode:

    Kan je als je terug bent in mijn nieuwe huis ook een bar bouwen? :-)

    In ieder geval goed te horen dat alles goed gaat, ik ben ook uiterst geslaafd in bruin worden en af en toe feest ik nog alleen dat surfen is hier wat moeilijker tenzij surfen op het internet meetelt :-)

    Veel plezier nog, geniet van het je verblij en over een tijd gaan we weer fitnesen

    groetjes Loode

  • 05 Juli 2009 - 16:01

    Mark:

    Misschien moeten we Tey tot hoofd-barbouwer benoemen....

  • 05 Juli 2009 - 21:26

    Mamatey:

    Zondagavond half twaalf. Hier is het ook bar.

  • 07 Juli 2009 - 11:23

    Ties:

    Dus ik kan je inhuren als ik ook een bar wil hebben? Kun je me daar een offerte voor maken? Of zit je voorlopig volgeboekt met alle aanvragen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tey

mijn franse telefoon nummer is 0033-646263340, hier ben ik zo goed als altijd op berijkbaar

Actief sinds 17 April 2008
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 12295

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: