veel sneeuw - Reisverslag uit Risoul, Frankrijk van tey bontemps - WaarBenJij.nu veel sneeuw - Reisverslag uit Risoul, Frankrijk van tey bontemps - WaarBenJij.nu

veel sneeuw

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg tey

11 Januari 2009 | Frankrijk, Risoul

na lekker 3 dagen vrij te zijn geweest nu weer druk aant werk.

Ik ben 3 dagen in saint francois gewwest, daar kwam ik een aantal mensen tegen die ik van de zomer nog ken, was weer leuk om ze te zien.
Ik heb daar lekker geboard, er lag alleen veel ijs op de piste dus da was wel jammer, maar je kan niet alles hebben he?
Alleen de terug reis was iets minder, ik heb sanne nog ff afgezet in saint sorlin, dat ging redelijk goed, het was alleen mistig.
Maar toen van saint sorlin naar risoul. Ik had de nieuwe dj van risoul mee in de auto en we dachten de tunnel in italie te omzeilen aangezien die 30 euro kost, dus we gingen door de mist en beetje sneeuw door de bergen, da ging langzaam maar goed, tot dat we boven waren, daar was een lawine geweest die de pas afsloot. Het nadeel van een pas is dat er 1 weg omhoog is dus ook 1 naar beneden, dus konden weer 40 minuten naar beneden rijden om weer op de autoweg uittekomen waar we ook waren begonnen.
Toch maar over italie dan, da ging redelijk tot we bij de tunnel waren, onderweg was wel redelijk al sneeuw maar we konden zonder kettingen enzo gewoon rijden. Toen we de tunnel uit reden wasa er veel sneeuw, maar ook echt veel, mijn ruitenwissers hielde het niet bij en ze vroren terwijl ze aanstonden gewoon vast. Op de autoweg 30 cm sneeuw dus met 30 km per uur op de autoweg, en ineens, kijk daar, onze afslag, of niet, een dikke meter sneeuw op de afslag, daar kom ik niet doorheen met mijn autotje, dus afslag verder gepakt. Dat ging ook niet maar met kettingen en veel gas gewoon door rammen, en dat ging.
Maar toen binnendoor, sneeuwschuivers waren er niet, dus met kettingen om de banden enzo nog wegglijden, en ik moest blijven rijden anders kwam ik helemaal niet van mijn plek.
Dus met veel gas door een muur van een halve meter sneeuw rijden, dat is leuk.
Maar na heel lang zo rijden ree ik frankrijk in, en daar lag gewoon sneeuw, dus kettingen af en toen ik eindelijk gewoon over 10 cm sneeuw naar huis rijden (das normaal dat er ongeveer 10 cm ligt op alle wegen hier, dus dat ben ik gewent ondertussen).
Dus op een ritje van 2,5 uur normaal gezien(dat moet ik altijd minimaal rijden als ik ergens naar wil), heb ik 7 uur gereden, dus ik was ligtelijk moe geworden ondertussen, en thuis aangekomen heeeeel lang geslapen.
Maar vandaag weer ff de piste op gewwest en een beetje gesprongen hier en daar was het weer een topdag, en de hele week schijnt de zon, en is het ongeveer 5 graden overdag, dat is hier t-shirten temperatuur.
da was mijn avontuur, maar wel echt een topweek gehad

  • 11 Januari 2009 - 15:58

    San:

    Sow! Dat t zo erg was met die sneeuw en alles, wist ik niet.. Maar nu snap ik je helemaal! Poeheej! Wat een rit zeg.. Ik ben blij dat je het overleefd hebt!
    Ik ga nu snel naar het info-uurtje in de Yeti.. anders staan er straks weer allemaal boze mensen! ;) Hehe!

    Alaa denne, fijne avond nog en geniet van t zonnetje!

    Joew baaaaaaaaaaiii, kus San

  • 12 Januari 2009 - 19:44

    Mama Tey:

    Hoi lieve Tey.
    Ben het helemaal met Sanne eens, wat een rit, ben blij dat ik niet naast Tey zat, had ik er een hartverzakking aan over gehouden.Knap Tey dat je deze rit zo smaakvol kunt vertellen, ik denk dat je hart menig maal heeft gebonkt.
    Ben zuinig op jezelf.
    Knuffel van ma.

  • 13 Januari 2009 - 16:26

    Mamma Tey:

    Tey, ben jij dat op de foto`s?
    Mooi, knap hoor.
    Knuffel ma


  • 13 Januari 2009 - 20:01

    Rian:

    Ha Tey :D

    Zozo das een lekker sneeuwritje zeg.. POEH! Hoorde al zoiets van San en denk check ook eens jouw site, leuk!

    Zeker vette jumpfoto's :D Zo wil ik ook nog leren springen! Goede fotograaf, haha.

    Veel plezier daarzo en vooral geniet ervan he!

    Toedeloe, greetzz tweelingzus van San

  • 14 Januari 2009 - 16:05

    Sanne Slabbers:

    Woooowwww! IK WIL OOK ZO'N FOTO'S!!! :D
    Maar dan moet ik eerst maar eens zo leren springen.. :P Hehe! Kun je me er geen les in geven ofzo??

    Echt gaaf! Ook met die lekker blauwe lucht enzo.. Naisnais!
    En een leuke foto met Imke! :)

  • 16 Januari 2009 - 15:19

    Hanneke Ballegooij:

    Oh cool nou mocht je ze nog spreken doe ze de groeten terug! Hier schijnt de zon nog steeds en morgen schijnen er goede golven te komen dus dat wordt surfen :D

  • 17 Januari 2009 - 12:43

    Omama Tey:

    Hoi lieve ome Tey.
    Proficiat met het eerste omeschap.
    Jorn is een prachtig neefje.
    Tot heel gauw.
    Knuffels omama Tey

  • 18 Januari 2009 - 10:56

    Klazina:

    Hoi Teyke, we zijn afgelopen weekend bij je ouders geweest en hebben we bijgepraat. En jouw site bezocht omdat ik die niet kon vinden. Fijn dat het goed met je gaat daar. Het lijkt mij fantastisch om van datgene waar je plezier in hebt je baan te maken. Gefeliciteerd met je "oomschap". Ontzettend leuk dat Ties vader is geworden van Jorn. Nu ben jij oom!!

    Met ons gaat het prima, we genieten van veel dingen en zijn gezond dus wat wil een mens nog meer (misschien een keer langlauffen maar niet skieen).

    hartelijke groet uit Best

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tey

mijn franse telefoon nummer is 0033-646263340, hier ben ik zo goed als altijd op berijkbaar

Actief sinds 17 April 2008
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 12307

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: